AKO PRIPRAVIŤ NA PREDAJ SEBA A SVOJU NEHNUTEĽNOSŤ
AdministrátorPri predaji ti odporúčame držať sa niekoľkých rád, ako tvoju nehnuteľnosť pripraviť. Sú overené rokmi praxe a pri ich používaní predáš nehnuteľnosť rýchlo a za najvyššiu možnú cenu.
Tvoja psychická príprava na odosobnenie sa od nehnuteľnosti
Je veľmi dôležité, aby si sa úplne oslobodil od emócií. Predávanú nehnuteľnosť musíš začať vnímať ako tovar, ktorý chceš predať na trhu s veľkou konkurenciou. Už by to pre teba nemal byť dom či byt, v ktorom si vyrastal, v ktorom si trávil leto so starými rodičmi a podobne. Uvedom si, že táto nehnuteľnosť onedlho nebude tvoja.
Ľudia si vyberajú prostredníctvom zmyslov
Človek má päť zmyslov, ktorými vníma svet. Ich citlivosť však nie je rovnaká a častokrát jeden zo zmyslov prevláda, respektíve, človek ním vníma intenzívnejšie ako prosterdníctvom ostatných. U niekoho nie je žiadny zo zmyslov dominantný, a preto sa k prvému dojmu prepracuje prienikom použitia viacerých zmyslov. Určite vieš, že nehnuteľnosť sa nedá ochutnať. Ohmatať je možné len niektoré z jej súčastí. Preto sa zameraj na tri najdôležitejšie zmysly človeka.
1. Čuch
Vôňa nehnuteľnosti je veľmi dôležitá. Vyvetraná a príjemne voňavá nehnuteľnosť má väčšiu šancu na predaj a každý človek jej vôňu určite ocení.
2. Zrak
Pre takto zameraného človeka sú úplne zásadné obrazové informácie a kvalitné fotografie. Na fotografiách a pri obhliadke ocení poriadok, čistotu a svetlo.
3. Sluch
Takto orientovaní ľudia si veľmi dobre zapamätajú, čo počujú. Tu hrá zásadnú úlohu spôsob, akým budeš viesť obhliadku tvojej nehnuteľnosti. Takíto záujemcovia intenzívne vnímajú, čo a ako hovoríš, registrujú prípadný obťažujúci hluk alebo naopak pozitívnu neutrálnu a príjemnú hudbu.
Zmysly vytvárajú kompletný prvý dojem, ktorý je kľúčový. Urob maximum preto, aby si zaujal každého záujemcu. Mysli na to, že kupujúci rád zaplatí za udržiavanú nehnuteľnosť.
Každý záujemca rád vstúpi do pekne upratanej nehnuteľnosti, ktorá bude čerstvo vyvetraná, príjemne voňavá a bude v nej teplo a veľa svetla. Ak to celé ešte umocní relaxačná hudba z rádia a tvoj ochotný a otvorený prístup, je nehnuteľnosť už v podstate predaná.
HOMESTAGING ČIŽE PROFESIONÁLNA PRÍPRAVA NEHNUTEĽNOSTI NA PREDAJ
Šesť pravidiel homestagingu
Predaj nehnuteľnosti sa dá porovnávať s predajom auta. Skôr ako začneš nehnuteľnosť predávať, je potrebné, aby si ju podrobil dôkladnej prehliadke. Ak prehliadka odhalí problé- mové miesta, je potrebné, aby si sa nimi zaoberal a uviedol nehnuteľnosť do čo najlepšieho stavu.
Odporúčame, aby si si zaistil nezávislú spätnú väzbu. Popros niekoho blízkeho (príbuzný, priateľ, známy), ktorý u teba dlho nebol, aby si predávanú nehnuteľnosť prezrel ako možný zákazník. Potom ho požiadaj, aby ti úprimne povedal svoj názor. Čo ho ruší, odrádza, čo mu vyslovene vadí. Úprimnosť a kritika je v tomto prípade iba pre tvoje dobro.
Prvý dojem trvá tri sekundy a je veľmi dôležitý
- Postaraj sa, aby interiér celej nehnuteľnosti zalievalo svetlo.
(vhodný čas obhliadok, umyté okná, odkryté závesy a žalúzie) - Zabezpeč príjemnú teplotu v miestnostiach nehnuteľnosti.
(v lete chladnejšie, v zime teplejšie) - Pokús sa rozvoňať vzduch v nehnuteľnosti niečím príjemným.
(samotnou čistotou, príjemným osviežovačom, parfumom alebo napríklad aj pečením) - Zbav sa neporiadku a zbytočných vecí.
(všetky nepotrebné veci dočasne uskladni do skrine, mimo nehnuteľnosti alebo v pivnici) - Odstráň čo najviac osobných predmetov.
(záujemca si tam chce predstaviť svoje veci) - Ak je to možné, všetky zvieratá počas doby predaja nehnuteľnosti presťahuj.
(nie každý má pozitívny vzťah k zvieratám ako obyvateľom nehnuteľnosti)